نمای سنگ بهتر است یا آجر؟

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در غرب تهران
پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در غرب تهران
دسامبر 13, 2022
مقایسه انواع نمای ساختمانی
مقایسه انواع نمای ساختمانی
ژانویه 12, 2023

نمای سنگ بهتر است یا آجر؟

نمای سنگ بهتر است یا آجر؟

نمای سنگ بهتر است یا آجر؟نمای ساختمان اولین بخش از ساختمان است که در معرض دید و قضاوت قرار می‌گیرد. به همین دلیل زیبایی، جذابیت، دوام و استحکام آن اهمیت زیادی دارد. دو مورد از پرکاربردترین متریال مورد استفاده برای نمای ساختمان، آجر و سنگ هستند که بسیاری از افراد در مورد انتخاب یکی از آنان با تردید مواجه می‌شوند. اگر به دنبل پاسخ به این پرسش هستید که نمای سنگ بهتر است یا آجر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت نماشویی و یا پیچ و رولپلاک نما با کارشناسان سایت اوج کاران تماس بگیرید.

09126368681-09104788671

نمای آجری؛ ارزان و زیبا

نمای آجری در گذشته بسیار پرکاربرد بوده و امروزه نیز با توجه به وقوع پیشرفت‌های بسیار در صنعت آجرپزی و افزایش کیفیت و زیبایی این متریال، استفاده از ان در نمای ساختمان طرفداران زیادی دارد. از مزایای نمای آجری تنوع رنگ، طرح، اندازه و شکل، سرعت اجرای بالا، در دسترس بودن، استحکام بالا، قیمت به صرفه و هم‌چنین سازگاری با محیط زیست است.

اگر بخواهیم برای بررسی پرسش نمای سنگ بهتر است یا آجر؟، معایب آجر را با هم مرور کنیم، می‌توان به افزایش وزن ساختمان و عدم مقاومت بالا در برابر زلزله به خصوص برای ساختمان‌های بلند، ایجاد لکه‌، شوره و خوردگی بر اثر بارش باران و تابش اشعه خورشید و قابلیت شستشوی پایین اشاره کرد.

نمای سنگ؛ لوکس و بادوام

استفاده از انواع سنگ در نمای ساختمان جلوه‌ی جذاب و خاصی به آن می‌بخشد. سنگ‌ها در برابر شرایط آب و هوایی مختلف استحکام دارند و در برابر رطوبت، حرارت و آتش سوزی مقاوم هستند. هم‌چنین نگهداری و شستشوی سنگ بسیار آسان است. از معایب نمای سنگ که باید در پاسخ به پرسش نمای سنگ بهتر است یا آجر در نظر گرفته شود نیز می‌توان به وزن زیاد، عدم مقاومت در برابر مواد اسیدی و قیمت نسبتا بالای آن اشاره کرد.

در نهایت باید گفت که پاسخ دقیق و درستی به پرسش نمای سنگ بهتر است یا آجر وجود ندارد و نمای مناسب برای هر ساختمان با بررسی عواملی مانند شرایط اقلیمی و آب و هوایی مکانی که در آن واقع شده، میزان بودجه‌ی در نظر گرفته شده و مقایسه آن با ویژگی‌ها و مزایا و معایب هر کدام از متریال و هم‌چنین در نظر گرفتن سلیقه و نظر طراح و مالک آن مشخص می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 8 =