پیچ رولپلاک نما

صفر تا صد پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

یکی از اقدامات بسیار مهمی که برای جلوگیری از ریزش سنگ نما و بروز انواع اتفاقات و حوادث جانبی در هنگام ساخت ساختمان صورت می‌گیرد، استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان به شکل اصولی و صحیح است. اگر به عنوان یک فرد عادی به این فرایند نگاه کنید، تصور می‌کنید که انجام این فرایند به صورت کلی بسیار آسان بوده، اما باید بدانید که در پشت پرده اجرای این عملیات، اقدامات مهمی در رابطه با شیوه اجرا و مواد اولیه‌ای که باید استفاده شود، کمک گرفته می‌شود.

اگر تیمی که قصد اجرای این فرایند را دارند به خوبی این عملیات را برنامه نکرده باشند، احتمال این که سنگ نما مقاومت نکند، کاملاً وجود دارد. اگر قصد این را دارید که فرایند ساختمانی به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد، حتماً از یک تیم متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

شرکت خدمات نمای اوج کاران با مدیریت رضا خانی به عنوان یکی از بهترین تیم‌های ارائه دهنده خدمات در این حوزه با قیمت‌های باورنکردنی می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب شما باشد. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره رایگان دارید، تنها کافیست با شماره 09126368681-09104788671 تماس بگیرید.

در این مطلب با پوشش دادن تمامی مواردی که لازم است در شروع این فعالیت بدانید به شما کمک می‌کنیم تا در این رابطه اطلاعات کامل و جامعی داشته باشید.

زمان‌های خطرناک برای جداشدن سنگ از نما که باید به آن توجه داشته باشید!

بر اساس سابقه طولانی و تجربه زیادی که در حوزه اجرای خدمات نمای ساختمان داریم، متوجه شدیم که در طی زمان‌هایی که بارندگی‌های پاییزی، زمستانی و همچنین طوفان‌های شدید و زلزله‌های نسبتاً شدید صورت می‌گیرد، زمان‌هایی است که احتمال ریزش سنگ‌های نما بیشتر از همه زمان‌ها وجود دارد.

با بررسی دقیق و فنی این موضوع می‌توانیم متوجه شویم که علت اصلی این ریزش، ضریب انبساط مصالح است. مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید، ریزش سنگ نما نیست، بلکه این موضوع است که حتی اگر برای یکبار این اتفاق بیفتد، می‌توانیم نگرانی جانی برای فرد یا اشخاصی داشته باشیم که در آن زمان از آن منطقه عبور می‌کردند.

امروزه با توجه به اینکه نسبت به سال‌ها و دهه‌های گذشته، طراحی نماها وسعت بیشتری پیدا کرده و ابعاد سنگ‌ها هم بزرگ‌تر شده، ضرورتی بسیار حیاتی برای پیچ و رولپلاک نما بوجود آمده که نمی‌توان آن را دست کم گرفت.

شما می‌توانید با جستجو در اینترنت، متوجه شوید که ساختمان‌هایی که پیچ و رولپلاک نمای سنگی را به شکل اصولی انجام نداده‌اند بعد از برف، باران، طوفان و یا حتی زلزله به چه شکل در می‌آیند.

ساختمان‌های قدیمی و ضرورت استفاده از پیچ و رولپلاک ساختمان

اگر در یک ساختمان قدیمی زندگی می‌کنید که قدمت و عمر آن زیاد آن است، سنگ‌های کوچک و یا بزرگی در نمای آن به کار رفته است که معمولاً به دلیل فرسایش تدریجی سنگ و ملات پشت سنگ، می‌توانیم این احتمال را بدهیم که دچار ریزش شویم.

کمک گرفتن از تیم‌های تخصصی پیچ و رولپلاک نما که به صورت تخصصی این کار را انجام می‌دهند، می‌تواند مقاومت نمای ساختمان را افزایش دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده در این حوزه عمر ملات پشت سنگ در نمای ساختمان به کار می‌رود، معمولاً 15 تا 20 سال است.

عوامل انسانی و ریزش سنگ نمای ساختمان

یکی از علت‌های ریزش سنگ نمای ساختمان، می‌تواند دخالت‌های انسانی باشد. شاید می‌پرسید که چطور چنین چیزی امکان پذیر است؟ بر اساس تحقیقات انجام شده، گاهی دیده شده که برای درآوردن فضای مناسب برای قراردادن دریچه پکیج و یا حتی دریچه هوا اقدام به سوراخ کردن دیوار از سمت داخل ساختمان به بخش بیرونی می‌کنند.

این لرزش دیوار می‌تواند باعث افتادن بخش‌هایی از سنگ نمای ساختمان شود. ما توصیه می‌کنیم که برای باز کردن دریچه در نما از سمت بیرون یا خود نما این کار را انجام دهید تا از پشت سنگ به آن فشاری وارد نشود تا ریزش نکند.

عوامل انسانی این چنینی که معمولاً به علت بی تجربه بودن و نداشتن دانش فنی در این حوزه اتفاق می‌افتد، می‌تواند به نمای ساختمان آسیب وارد کند. خوشبختانه با کمک پیچ و رولپلاک بدون داربست و یا پیچ و رولپلاک با طناب، می‌توان این انتظار را داشت که مشکلی در این زمینه بوجود نیاید.

خدمات نمای شرکت اوج کاران با کمک تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه می‌تواند به شما در این راستا کمک کند.

مجری پیج و رولپلاک نمای ساختمان حرفه ای

بر اساس قوانین موجود در این حوزه مجری یا پیمانکار به شخصی گفته می‌شود که انجام کل یا بخشی از پروژه را بر عهده می‌گیرد. مجری علاوه بر داشتن تخصص، بایستی تعهداتی در این زمینه به کارفرما ارائه کند. مردم عادی که معمولاً به عنوان کارفرما در این حوزه شناخته می‌شوند، افرادی نیستند که در این زمینه اطلاعات زیادی داشته باشند، بلکه کسانی هستند که می‌توان با اعتماد به آن‌ها بخش یا کلی از پروژه را به آن‌ها سپرد.

دقت کنید که کار بی کیفیت یک مجری پیچ و رولپلاک نما می‌تواند برای شما آسیب‌های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً در انتخاب مجری و پیمانکار پیچ و روپلاک بدون داربست یا با طناب دقت لازم را به خرج دهید.

ما در شرکت اوج کاران که به عنوان ارائه کننده خدمات نما شهرت پیدا کرده ایم، انواع سنگ‌ها با انواع ضخامت‌ها را که به نما محکم کرده ایم و در این زمینه تجربه‌های ساختمانی زیادی از سر گذرانده ایم.

بررسی اندازه مناسب پیچ برای تثبیت سنگ در نمای ساختمان

همانطور که از نام این عملیات متوجه شده اید (عملیات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان)، برای تثبیت سنگ از پیچ استفاده می‌شود. پیچ‌ها در سایزهای مختلف وجود دارند. هر پیچ می‌تواند طول و ضخامت متفاوتی با دیگر پیچ‌ها داشته باشد.

برای این که بهتر متوجه این موضوع شوید، خوب است که برای شما یک مثال بزنیم. سنگ‌هایی که ضخامت 1.5 سانتی متر دارند، معمولاً از پیچ‌های 6 سانتی متری برای محکم کردن آن در نما استفاده می‌کنیم. همچنین برای سنگ‌هایی ضخامت آن‌ها 2.5 تا 3 سانتی متر است، از پیچ‌های 8 سانتی متری برای تثبیت آن‌ها در نما کمک می‌گیریم.

هرچقدر که سایز پیچ ما افزایش پیدا کند، سایز مته ای که می‌خواهیم برای سوراخ سازی سنگ هم استفاده کنیم به طبع افزایش پیدا می‌کند. اگر به دنبال یک فرمول کلی در این راستا هستید، می‌توانید فرمول زیر را به خاطر بسپارید:

طول پیچ = ضخامت سنگ = ملات پشت سنگ

البته در این زمینه اندازه رولپلاک هم باید مورد توجه قرار بگیرد. کارشناسان و افراد متخصص در این حوزه اندازه رولپلاک را با توجه به ضخامت ملات سنگ در نظر می‌گیرند.

برای درک بهتر این موضوع، دقت کنید که برای پیچ 6 سانتی متری با ضخامت 5 میلیمتر مته سایز 7 را برای سوراخ کردن دیوار مد نظر می‌گیریم. هرچقدر که ابعاد سنگ کوچک‌تر باشد از مته با سایز کمتری کمک گرفته می‌شود تا هیچ گونه ترک و شکستگی در حین سوراخ‌کاری بر روی سنگ ایجاد نشود.

به عنوان توصیه باید عرض کنیم که درپوش‌هایی که بر روی دیواره پشت بام نصب شده اند هم بهتر است در هنگام انجام عملیات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان توسط یک تیم حرفه ای، پیچ و رولپلاک کنید چرا که احتمال کنده شدن آن‌ها در هنگام طوفان زیاد است.

با ویژگی‌ها و مشخصات پیچ مورد استفاده در این فرایند، بیشتر آشنا شوید!

در بازار پیچ‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای عملیات پیچ و رولپلاک استفاده کنید، اما آیا استفاده از آن‌ها استاندارد است؟

پیچ‌هایی که برای نما استفاده می‌شوند بر خلاف پیچ‌هایی که برای کارهای معمولی استفاده می‌شوند، باید دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاصی باشند که برخی از آن‌ها عبارت است از:

  • وجود روکش گالوانیزه گرم در صورتی که در فضای بیرون از این پیچ‌ها استفاده می‌شود!
  • کمک گرفتن از فرایند سخت کاری برای افزایش مقاومت پیچ در برابر چکش خوری
  • چهارسو بودن پیچ تا در هنگام بستن از سرپیچ فرار نکند و به خوبی سفت شود
  • اندازه گل پیچ (یا همان سرپیچ) به اندازه ای باشد که در خزینه سنگ قرار بگیرد. این ویژگی به این دلیل مورد نیاز است که بیرون سنگ به صورت برجسته نماند.
  • نوع پیچ از نوع تمام رزوه باشد تا در هنگامی که قصد بستن آن را در ضخامت‌های مختلف سنگ داریم تا انتها به صورت کامل بسته شود.
  • مقاومت کششی قابل قبولی داشته باشد تا بتواند وزن سنگ را به خوبی تحمل کند.

بررسی میزان تحمل بار پیچ، میزان تحمل پیچ چه مقدار می‌تواند باشد؟

هنگامی که اقدام به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می‌کنیم، مثل این است که به نوعی سنگ‌ها را ثابت کرده باشیم و جلوی حرکت آن‌ها به سمت جلو رو گرفته باشیم. وزن سنگ‌ها هنگامی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند ابتدا بر روی یکدیگر و سپس به زمین منتقل می‌شود.

وقتی از پیچ استفاده می‌کنیم، باید میزان مقاومت آن را در برابر زمان بسنجیم. پیچ‌هایی که تیم‌های متخصص و حرفه ای در طول فرایند از آن استفاده می‌کنند، معمولاً در آزمایشگاه‌های معتبر تست کششی بر روی آن‌ها انجام شده است و در این رابطه مقاومت خود را ثابت کرده اند.

به صورت کلی مقاومت این نوع از پیچ که برای مقاوم سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند وزن مناسبی را تحمل کند چرا که احتمال جدا شدن سنگ و سقوط آن وجود دارد.

مجری و پیمانکاری که برای انجام عملیات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان از آن کمک می‌گیرید باید حتماً توانایی لازم برای انواع سوراخ‌کاری را داشته و در مورد جنس سنگ و نوع سوراخ کاری در انواع سنگ به خوبی مطلع و با تجربه باشد. البته به کارگیری ابزار مناسب و شناخت آن‌ها در طول کار هم ویژگی دیگری است که باید به آن توجه داشت.

فاصله پیچ‌ها در پیچ و رولپلاک با طناب از یکدیگر چقدر است؟

عده ای از افراد تصور می‌کنند که هرچقدر مقدار پیچ و رولپلاکی در نما بیشتر باشد، سنگ محکم‌تر می‌شود. باید در این رابطه دقت داشته باشید اگر میزان سوراخ کاری سنگ توسط دریل زیاد شود، باعث ضعیف شدن سنگ می‌شود که نتیجه آن افزایش احتمال ریزش سنگ از نما خواهد بود. تعداد سوراخ کاری و فاصله بین هر سوراخ باید به صورت استاندارد از قبل تعیین شده باشد.

دقت کنید که در سنگ‌هایی که عرض آن‌ها 40 سانتی متر بوده  طول بیشتری از یک متر دارند، بهترین فاصله هر پیچ از یکدیگر حدود 50 سانتی متر است و برای سنگ‌هایی که عرض آن‌ها از این میزان کمتر است، فاصله می‌تواند حتی بیشتر باشد.

دقت کنید که سنگ‌های آهکی و مرمریت نسبت به سایر سنگ‌های نما از کیفیت بسیار پایین تری برخوردار هستند که شما برای تثبیت آن‌ها نیاز به صبر و حوصله بالایی دارید. سنگ‌های تراورتن، سنگ‌هایی هستند که این روزها بیشتر رواج دارند و افراد مختلف از آن‌ها برای زیباسازی نما استفاده می‌کنند.

این نوع سنگ‌ها برای انجام عملیات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان هم مناسب‌تر بوده و احتمال این که با تنش کمتری در هنگام سوراخکاری روبرو باشیم هم وجود دارد.

آیا پیچ‌ها بعد از اتمام عملیات پیچ و رولپلاک ساختمان، دیده می‌شوند و نمای زشتی ایجاد می‌کنند؟

یکی از سوالاتی که معمولاً مطرح می‌شود، این است که آیا دیده شدن پیچ‌ها و رولپلاک ها بعد از پایان عملیات، بد چشمی نمی‌کند؟ حقیقت این است که در بیشتر سنگ‌های نما که از نوع تراورتن یا مرمریت هستند، امکان خزینه کردن وجود دارد تا بتونه روی پیچ به صورت برجسته دیده نشده و هم سطح سنگ قرار بگیرد.

در برخی دیگر از سنگ‌ها متأسفانه این امکان وجود ندارد و می‌توان با انجام این فرایند منتظر یک نتیجه نامناسب ماند. دقت کنید که این موضوع تماماً به نظر کارشناس و فرد دارای تخصص در این حوزه بر می‌گردد. برای مثال برای پیچ و رولپلاک مردن سنگ گرانیت بهتر است که پیچ هم سطح سنگ بسته شود.

تیم حرفه ای که برای انجام عملیات پیچ و رولپلاک نما انتخاب می‌کنید، باید بتونه ای که بر روی پیچ‌ها اجرا می‌کنند را همرنگ با سطح رنگ درست کنند. همچنین باید این بتونه ویژگی‌هایی مثل آب گریزی را داشته باشد تا طی بارندگی از بین نروند. شما می‌توانید با اجرای بتونه بر روی پیچ‌ها اطمینان داشته باشید که احتمال تشخیص پیچ‌ها از فاصله‌های 5 متری یا بیشتر امکان پذیر نبوده و یا بسیار سخت خواهد بود.

کثیف شدن نما بعد از انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما، شایعه یا حقیقت؟

همانطور که احتمالاً خودتان هم حدس زده اید در هنگام انجام عملیات تثبیت سنگ بر روی نما، احتمال این وجود دارد که گرد و غبار از پشت سنگ خارج شده و بر روی نما بنشیند. معمولاً کناره‌های پنجره و ابزارهای سنگی کار شده که بر روی نما وجود دارد، احتمال این که کثیفی باشد، بیشتر از بقیه جاهاست.

اگر از متخصصین حرفه ای شرکت اوج کاران در طول انجام کار برای تمیز کردن نمای ساختمان خواستید کمک بگیرید، تنها کافیست با ما این موضوع را مطرح کنید. بدون شک اعلام این موضوع قبل از تمام شدن عملیات، می‌تواند هزینه کمتری را برای شما در پی داشته باشد چرا که هزینه رفت و آمد و جابجایی تجهیزات را دوباره پرداخت نخواهید کرد.

چرا در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان از پیچ 4 سو استفاده می‌شود؟

ما به عنوان یک تیم باتجربه در این حوزه اصلاً به شما توصیه نمی‌کنیم که از پیچ 2 سو برای مقاوم سازی پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده کنید چرا که در این پیچ‌ها در هنگام بستن توسط پیچ بند در اکثر موارد از سرتمه جدا می‌شوند و شخصی که قصد اجرای بستن راپل را دارد، کاملاً خسته می‌کند و منجر به این موضوع می‌شود که بسیاری از پیچ‌ها به طور کامل محکم بسته نشود.

توصیه ما برای شما و تمام کسانی که قصد انجام پیچ و رولپلاک نما را دارند، این است که از پیچ 4 سو با سر مته 3 سو استفاده کنید. همچنین برای گرفتن نتیجه بیشتر با بازدهی بالاتر توصیه می‌کنیم از پیچ روکش گالوانیزه استفاده کنید تا در مقابل زنگ زدی مقاومت بالاتری داشته باشد.

تعهدات شرکت اوج کاران در پیچ و رولپلاک سنگ نما چیست؟

شرکت اوج کاران به عنوان مجری پیچ و رولپلاک نما که سال هاست به صورت تخصصی این فعالیت را برای انواع پروژه‌ها انجام داده است با کمک کادر مجرب خود، تعهداتی را به عنوان مجری به کارفرما ارائه می‌دهد. برخی از شرایطی که ما در قراردادهای کلامی و متنی خود به کارفرما به عنوان شرایط ارائه کار بیان می‌کنیم، عبارت اند از:

  • انجام کار توسط خود مجموعه اوج کاران و عدم واگذاری کار به غیر
  • تعهد بالای کاری نسبت به مسئولیت پذیرفته شده و داشتن وجدان کاری
  • انجام کار در مدت زمان مشخص شده و تحویل به موقع و سریع پروژه
  • استفاده از بهترین جنس پیچ برای تضمین کیفیت کار
  • کمک گرفتن از دریل‌های مناسب برای کار
  • دریافت اجرت برای انجام کار به اندازه عرف جامعه
  • تحویل کار بدون هیچگونه عیب و نقص به مشتری

آیا امکان نصب سنگ‌های ریخته شده وجود دارد؟

در گاهی اوقات ممکن است که سنگ از نما جدا شده باشد. در این موارد معمولاً پرسیده می‌شود که آیا امکان نصب سنگ‌های ریخته شده و تثبیت سنگ نما وجود دارد؟ برای این موضوع لازم است که در ابتدا سنگ را طبق رنگ و اندازه قسمت جدا شده تهیه کرد و با کمک چسب سنگ، پشت آن را کاملاً آغشته کرد.

سپس در مکان‌هایی که سنگ نما ریخته شده است، سنگی که پشت آن آغشته به چسب سنگ است را به دیوار نصب می‌کنیم. در نماهای رومی که در آن از سنگ‌های باریک و کوچک بسیار زیادی استفاده شده، حساسیت این کار بسیار بالا می‌رود و فردی که به عنوان راپل کار قصد انجام این کار را دارد، باید کاملاً بر این حوزه مسلط بوده و تجربه کافی داشته باشد.

سنگ‌های باریکی که در نماهای رومی به کار می‌روند با دریل دور بالا و ضربه ای کم به راحتی سوراخ می‌شوند و می‌توانید با کمک پیچ و رولپلاک آن‌ها را محکم کرد. البته گاهی اوقات این موضوع به این شکل اتفاق نمی‌افتد، بلکه و راپل کار ترجیح می‌دهد که در ابتدا با مته کوچک یک سوراخ در کار ایجاد کرده و سپس با کمک مته نمره بالاتر، جای سوراخ را افزایش دهد.

دقت کنید که معمولاً از مته نمره 7 برای این کار کمک گرفته می‌شود. همچنین بهتر است از دریل دارای دیمر استفاده گردد تا سرعت و گردش فرایند را بتوان به راحتی کنترل کرد.

ترمیم بند کشی سنگ‌های نما به چه صورت قابل انجام است؟

معمولاً در پروژه‌هایی که به مرور زمان بند کشی سنگ‌ها از بین می‌رود، عدم تعمیر بندکشی سنگ‌ها می‌تواند موجب مشکلات بزرگی در فرایند کار شود. سست کردن ملات پشت سنگ در این حوزه‌ها معمولاً می‌تواند مشکلاتی مثل جدا شدن سنگ از نما را به همراه داشته باشد.

راپل کارهای حرفه ای با توجه به تجربه و تخصص خود می‌توانند متوجه شوند که آیا در این حوزه نیاز به ترمیم بند کشی سنگ نما وجود دارد یا خیر؟ در صورتی که نیاز به ترمیم بند کشی وجود داشته باشد و یا حتی بر اثر نشست ساختمان سنگ دچار ترک شده باشد، راپل کار می‌تواند بعد از به پایان رساندن عملیات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان این مشکل را به صورت کامل حل کند.

بهترین زمان برای اجرا پیچ و رولپلاک ساختمان

شما می‌توانید این فرایند محکم سازی و تثبیت سنگ در نما را هر وقت که بخواهید انجام دهید، اما تنها زمانی که معمولاً انجام پروژه امکان پذیر نیست، هنگامی است که هوا بارانی بوده و یا دمای هوا در زیر صفر درجه است. راپل کاری که قصد انجام پروژه شما را دارد به همراه خود انواع ابزارآلات برقی را داشته و ممکن است دچار اتصال و برق گرفتگی شود. دقت کنید که در هنگام یخ زدگی امکان یخ زدن رطوبت داخل سنگ افزایش پیدا می‌کند و با دریل کاری به سنگ تنش وارد می‌شود.

در بخش‌های دیگر این محتوا به صورت کامل توضیح دادیم که بیشترین ریزش سنگ‌ها در زمان‌هایی است که باد و طوفان به قدری زیاد است که نمی‌توان جلوی حل مشکل را گرفت. بهتر است قبل از این که هوا دچار گرمای شدید شود و یا سرمای زیادی را شاهد باشیم، اقدام به انجام پیچ و رولپلاک نما کنیم.

چه ابزار و وسایلی برای انجام پیچ و رولپلاک نما مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

دقت کنید که در انجام فرایند پیچ و رولپلاک نما که توسط شرکت اوج کاران انجام می‌شود، پیچ و رولپلاک بدون داربست و با کمک طناب صورت می‌گیرد. در این روش که نسبت به سایر روش‌های مرسوم، خطر کمتری داشته، راپل کاران با دو طناب فرود می‌آیند که یکی طناب اصلی و دیگری طناب حمایت برای جلوگیری از بروز هرگونه اتفاق ناگوار است.

طناب‌هایی که در طول این عملیات مورد استفاده قرار می‌گیرند، قابلیت تحمل بیش ا  1500 کیلوگرم بار را دارا هستند. سرعت و دقتی که در این روش وجود دارد، بسیار بیشتر از سایر روش هاست و هیچ نیاز به ایجاد فضای اضافی در اطراف ساختمان‌ها با کمک داربست نیست.

انواع رولپلاک های به کار رفته در فرایند پیچ و رولپلاک سنگ نما

از ابتدای این مطلب بارها به این موضوع اشاره کردیم که برای پیچ کردن سنگ نمای ساختمان از رولپلاک های مختلفی استفاده می‌شود که با توجه به شرایط سنگ و پشت کار می‌توانیم نوع آن را مشخص کنیم. در ادامه سعی می‌کنیم چند نمونه از رایج‌ترین این موارد را که احتمال دارد در پروژه‌های شما از آن استفاده شود، عبارت است از:

رولپلاک توکار

رولپلاکی که بیشتر از سایر رولپلاک ها در نما از آن‌ها استفاده می‌شود، رولپلاک توکار است. با توجه به این که در ایران بیشتر ساختمان‌ها با نمای تر اجرا می‌شوند، قرار گرفتن رولپلاک توکار در ملات پشت سنگ و باز شدن آن به خوبی می‌تواند باعث ایجاد استحکامی در بنا شود.

سایزهای متنوعی از این نوع رولپلاک ها در بازار موجود است. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و نوع کاری که انجام می‌دهید از اندازه رولپلاک توکاری که نیاز دارید، استفاده کنید.

رولپلاک روکار

از رولپلاک روکار معمولاً بیشتر در جهت نصب قطعات بر روی سطوح استفاده می‌شود. به علت لبه ای که بر روی رولپلاک قرار دارد، می‌توانیم در نظر داشته باشید که تمام رولپلاک به داخل سطح نباید برود و سر رولپلاک با گیر کردن بر روی لبه سطح، می‌تواند قطعه را نگهدارد.

رولپلاک پروانه ای

نوعی دیگر از رولپلاک که برای نصب قطعات می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، رولپلاک پروانه است. این نوع از رولپلاک که برای نصب قطعاتی که سطح پشت کار خالی است، می‌تواند از رابیتس یا سفال استفاده کند. هنگامی که این رولپلاک وارد سطح شده، می‌تواند به صورت شاخه ای باز شود. با باز شدن پروانه ای شکل رولپلاک پروانه ای می‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که لبه‌های رولپلاک به قسمت‌های مختلف گیر کند.

رولپلاک پروانه در پاره ای از موارد در تثبیت سنگ نما می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

رولپلاک فیشر

یکی از رولپلاک های خاص که در ابتدا در کشور آلمان مورد استفاده قرار می‌گرفت، رولپلاک فیشر است. این رولپلاک که با پلاستیک بسیار مرغوب تولید می‌شود، می‌توانید برای نصب قطعه بر روی سطح بدون هیچ ملاتی مورد استفاده قرار بگیرد.

این نوع رولپلاک با جمع شدن در پشت سطج به خود سطح گیر کرده و می‌تواند قطعه را به خوبی مهار کند. رولپلاک فیشر در تثبیت سنگ نما گاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما این موضوع همیشگی نیست.

قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

برای تعیین قیمت پیچ و رولپلاک نما لازم است که عوامل تأثیرگذار در این زمینه را شناسایی کرده و بر اساس آن‌ها تصمیم گیری کنیم که وضعیت ساختمان ما به چه صورت خواهد بود. برخی از عوامل تأثیرگذار در این زمینه عبارت اند از:

  • ارتفاع ساختمان
  • عرض ساختمان
  • ابعاد سنگ نما
  • پرکار بودن طرح نما (نمای ساختمان به شکل رومی است یا مثل سایر نماهای رایج است!)

نوع پیچی که برای تثبیت سنگ در نما استفاده می‌شود از چه نوعی است؟

معمولاً در ابتدای کار توسط متخصص و مجری این موارد با کمک کارفرما مشخص می‌گردد و آنجاست که می‌توان قیمت واضح و دقیقی را برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان اعلام کرد. البته گاهی اوقات نیاز است که تنها برای موارد خاصی از این خدمات استفاده شود که در آنجا معمولاً می‌توان به صورت متر مربع و یا به ازای هر پیچ، قیمت ارائه کرد.

به عنوان کسی که قصد دارد، نمای ساختمان خود را تثبیت کند، توصیه می‌کنیم که تنها به قیمت فکر نکنید. شما با یکبار هزینه برای اجناس باکیفیت و تثبیت سنگ نمای ساختمان خود، می‌توانید اطمینان داشته باشید که سال‌های سال، مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

شرکت اوج کاران با توجه به سابقه طولانی که در این حوزه داشته برای تعیین قیمت در این حوزه چندین معیار مختلف را در نظر می‌گیرد که برخی از آن‌ها عبارت اند از:

  • استفاده از پیچ گالوانیزه ایرانی یا خارجی
  • استفاده از پیچ آهنی
  • ارائه تضمین و پشتیبانی از کار
  • اجرا کار توسط شخص یا مجموعه
  • محل ساختمان (ساختمان در داخل تهران یا شهرستان است؟)

شما می‌توانید برای تعیین قیمت پیچ و رولپلاک نما با شماره تماس ما ارتباط بگیرید و در این حوزه از کارشناسان ما کمک بگیرید.

پیچ و رولپلاک نما بدون داربست یا با داربست، مسئله این است!

احتمالاً برای شما این سؤال پیش آمده که مگر پیچ و رولپلاک نما با داربست، بهتر از حالت بدون داربست نیست؟ در پاسخ به این سؤال شما لازم است که به این نکته یادآوری کنیم که در هر دو صورت، پیچ و رولپلاک نما تمام و کمال انجام می‌شود، اما در حالتی که از داربست برای عملیات خود کمک می‌گیریم، احتمال این که فضای زیادی را اشغال کرده و حتی مانع رفت و آمد شود، وجود دارد!

همچنین جدا از اشغال شدن فضا، شما مجبورید که هزینه اضافی برای داربست بپردازید. علاوه بر این پروژه نسبت به حالت عادی طولانی‌تر و زمان بر تر می‌شود و حتی می‌تواند خطرناک باشد. افرادی که به عنوان متخصص در این حوزه فعال هستند و تنها به این کار مشغول‌اند به خوبی می‌دانند که روش راپل نسبت به سایر روش‌ها کم هزینه تر، سریع‌تر و به صرفه تر خواهد بود.

پیچ و رولپلاک نما با طناب، خطرناک است؟

اگر برای شما هم این سوال وجود دارد که آیا شخصی که اقدام به انجام عملیات پیچ و رولپلاک ساختمان می‌کند، خطر سقوط دارد یا نه، بهتر است که به این مسئله توجه داشته باشید که هر فردی می‌داند که رعایت مسائل ایمنی کار و استانداردهای موجود در این حوزه به شدت ضروری است.

همه ما می‌دانیم در هر شغل مرتبط با ساخت و ساز و خدمات برق‌کاری احتمال بروز خطر و حادثه در صورت عدم رعایت مسائل ایمنی کاملاً وجود دارد. بر اساس آمارها می‌توانید متوجه شوید که در روش راپل، اگر مسائل ایمنی به خوبی رعایت شود، درصد رخ دادن حادثه بسیار پایین خواهد بود.

سفارش خدمات پیچ و رولپلاک نما از شرکت اوج کاران

شما می‌توانید از طریق تمامی شماره تماس‌های درج شده در سایت با ما تماس گرفته و برای سفارش کار خود با متخصصین ما هماهنگ کنید. کارشناسان ما بعد از بررسی اولیه پروژه به شما قیمت انجام کار را اعلام خواهند کرد.

بعد از بررسی قیمت و دادن تاییده توسط کارفرما، کار در لیست انتظار قرار گرفته و در سریع‌ترین زمان ممکن شروع می‌شود. اگر در این زمینه سؤالی دارید به راحتی می‌توانید در بخش نظرات با ما و دیگر کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

ممنون از شما که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.

یکی از خدمات مهم اوج کاران، پیچ رولپلاک نما ساختمان می باشد.
با ما همراه باشید تا از این خدمات اوج کاران بیشتر بدانید.

پیچ رولپلاک نما ساختمان چیست؟

خدمات پیچ و رولپلاک یکی از خدمات مهم اوج کاران در جهت مقاوم سازی نما انجام می شود.
انین خدمات با طناب انجام شده و کادری مجرب و حرفه ای با داشتن بهترین و با کیفیت ترین ابزارها، جهت مقاوم سازی نمای ساختمان به محل مورد نظر شما ارسال می شوند.
تسلط بالا و داشتن ابزارهای استاندارد و کادری کارشناس و متخصص از مهمترین مشخصه های پیچ و رولپلاک اوج کاران می باشد.

چرا پیچ و رولپلاک برای ساختمان اهمیت دارد؟

اگر یک بخش یا قسمتی از نمای ساختمان دچار ریزش شود، امکان دارد تمامی نما در مدت کوتاهی دچار ریزش یا سقوط شود.
به منظور جلوگیری از خراب شدن وریخته شدن نمای ساختمان بهتر است در سریع ترین زمان ممکن به مقاوم سازی نمای ساختمان بپردازید.
ریزش نمای ساختمان ممکن است به جان و اموال دیگران آسیب و خسارت وارد کرده و مشکلات متعددی را برای صاحبان املاک به وجود آورد.
پیچ های استفاده شده برای مقاوم سازی نما همگی استاندارد و در اندازه های 6 یا 4 سانتی متری می باشد.

پیچ و رولپلاک مناسب برای انواع نمای ساختمان

همانطور که گفته شد این خدمات جهت مقاوم سازی نمای ساختمان ها می باشد.
اما این روش برای کدام نماها مناسب است؟
تقریبا می توان گفت که این خدمات برای بسیاری از نماها از جمله نما با سنگ های تیشه ای، گرانیت، مرمر ، بادبر و غیره مناسب می باشد.
از دیگر خدمات اوج کاران می توان به رزین نانو نما، شستشوی نما با طناب، نورپردازی نما اشاره کرد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات پیچ رولپلاک نما ساختمان اوج کاران می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از هزینه و شرایط این خدمات آگاه شوید.