شستشوی حیاط خلوت

مقایسه انواع نمای ساختمانی
مقایسه انواع نمای ساختمانی
ژانویه 12, 2023
شستشوی پاسیو
شستشوی پاسیو
دسامبر 10, 2023

شستشوی حیاط خلوت

شستشوی حیاط خلوت

شستشوی حیاط خلوت در نظافت ساختمان تاثیر زیادی دارد. شاید برخی از افراد حیاط خلوت و به طور کلی نمای پشتی ساختمان را به عنوان بخشی برای انباری در نظر بگیرند. ولی این قسمت از ساختمان به دلیل ارتباط و نزدیکی با پنجره آشپزخانه‌ها یا دیگر بخش‌های ساختمان مانند پذیرایی و اتاق خواب نقش مهمی در رعایت بهداشت ساکنین ایفا می‌کند.

علاوه بر این ساکنین طبقه همکف ساختمان از این فضا استفاده‌های دیگری نیز می‌کنند. حتی ممکن است مواد غذایی در این بخش نگهداری شود. به همین دلیل توجه به نظافت و شستشوی حیاط خلوت در ساختمان‌ها اهمیت زیادی دارد. در این مطلب روش‌های شستن حیاط خلوت و کارهایی که باید پیش از آن انجام دهیم را بررسی می‌کنیم.

برای اطلاع از قیمت شستشوی نمای ساختمان و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با کارشناسان سایت اوج کاران تماس بگیرید.09126368681-09104788671

پیش از شستشوی حیاط خلوت چه کارهایی را انجام دهیم؟

  1. استفاده از خدمات شرکت‌های معتبر

اولین گامی که باید برای شستشوی حیاط خلوت انجام دهید، پیدا کردن یک شرکت معتبر برای انجام این کار است. شرکت‌های شناخته شده کار را با کیفیت و به صورت کامل انجام می‌دهند. به علاوه در زمان انجام فرایند نکات ایمنی به طور کامل حفظ می‌شود و شما از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

  1. تخلیه وسایل

یکی دیگر از کارهایی که باید پیش از شستن حیاط خلوت انجام دهید، تخلیه وسایل و تجهیزات است. به خصوص اگر مواد غذایی یا وسایل برقی در این فضا قرار داشته باشند، لازم است برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آب و رطوبت به مکان دیگر منتقل شوند.

مراحل شستشوی حیاط خلوت

  1. شستشوی دیوارها و نما

اولین مرحله برای تمیز کردن فضای حیاط خلوت شامل شستشوی دیوارها یا نمای پشتی ساختمان است. این کار عمدتاً به دو روش استفاده از طناب یا راپل و استفاده از دستگاه واترجت انجام می‌شود.

  • استفاده از طناب

این روش که به راپل معروف است، کم هزینه و کاربردی است. کافی است نماکار به وسیله طناب و کمربند حفاظتی از بالای محوطه حیاط خلوت وارد شود. سپس از طبقات بالاتر شروع می‌کند و در حالی که به سمت پایین می‌آید، دیوارها را با مواد شوینده مناسب تمیز می‌کند.

  • استفاده از دستگاه واترجت

واترجت یک دستگاه نظافتی برای شستشوی سطوح است. ویژگی اصلی آن دارا بودن پمپ فشار قوی است که سطوح را با آب پرفشار تمیز می‌کند. بنابراین برای شستشوی حیاط خلوت و پاسیو بسیار مناسب است. فرایند تمیز کردن توسط واترجت در مقایسه با روش دستی آسان‌تر است. به علاوه موجب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود. هم‌چنین به دلیل بالا بودن فشار آب همه‌ی آلودگی‌ها به سرعت و بدون استفاده از مواد شوینده پاک می‌شود.

  1. شستشوی سطح زمین

یکی از مراحل مهم شستشوی حیاط خلوت شستن سطح زمین است. زمین حیاط خلوت معمولاً از متریال سرامیک، سنگ، بتن و یا چوب است. به طور کلی باید کلیه سطوح را پیش از تمیز کردن با جارو و شلنگ آب از آلودگی‌های اولیه پاک کرد. پس از آن با توجه به جنس زمین ابزار و شوینده مناسب انتخاب و اجرا می‌شود. برای سطوح بتنی بهتر است از محلول آب و مواد شوینده استفاده شود. در صورت وجود آلودگی‌های ناشی از از باربیکیو علاوه بر آن به یک محلول شستشوی آنزیم‌دار هم نیاز است.

سطوح سنگی و سرامیکی هم با همین روش تمیز می‌شوند. به علاوه روشن است که تمیز کردن این سطوح راحت‌تر هم انجام می‌شود. برای کفپوش‌های چوبی هم همین روش موثر است. البته در صورت وجود آلودگی‌های عمیق توصیه می‎‌شود محلول سفید کننده اکسیژنه و آب را در حدود یک ربع در تماس با سطح بگذارید و سپس با آب بشویید. ولی به دلیل امکان آسیب دیدن چوب در اثر تماس با آب بهتر است سطح را پس از شستن خشک کنید. هم‌چنین توصیه می‌شود سطوح چوبی را در فواصل زمانی طولانی‌تری شستشو دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =